Kişisel Verilerin Korunması
Değerli
müşterilerimiz,
Kişisel verilerin korunması, Kişisel verilerin
işlenmesinin disiplin altına alınması ve bu bağlamda Anayasada öngörülen başta
özel hayatın gizliliği olmak üzere temel hak ve özgürlüklerin korunmasıdır.
Temel hak ve özgürlüklerinizi korumak amacıyla
yürürlükte olan kanun kapsamındaki kişisel verilerinizin kullanımı ve korunması
ile ilgili haklarınız hakkında sizi bilgilendirmek istiyoruz.
1. Aydınlatma Metninin
Amacı ve Şirketimizin Veri Sorumlusu Konumu:
Şirketimiz WOBO BİLGİSAYAR DIŞ TİCARET SANAYİ VE TİCARET LİMİTED ŞİRKETİ (WOBO ve/veya Şirket),
müşterilere ilişkin kişisel veriler bakımından 6698 sayılı Kişisel Verilerin
Korunması Kanunu (“Kanun”) kapsamında “veri sorumlusu” sıfatına sahip olup işbu
Aydınlatma ve Rıza Metni ile söz konusu Kanun uyarınca müşterilerin WOBO
tarafından gerçekleştirilen kişisel veri işleme faaliyetleri hakkında
aydınlatılması ve aşağıda 3. maddede belirtilen durumlar için açık rızalarının
temini hedeflenmektedir.
2. Müşterilere Ait
Kişisel Verilerin İşlenme Amacı:
Müşterilere ait kişisel veriler, WOBO tarafından sunulan ürün ve hizmetlerden
ilgili kişileri faydalandırmak için gerekli çalışmaların iş birimleri
tarafından yapılması ve ilgili iş süreçlerinin yürütülmesi, WOBO tarafından
yürütülen ticari faaliyetlerin gerçekleştirilmesi için ilgili iş birimleri
tarafından gerekli çalışmaların yapılması ve buna bağlı iş süreçlerinin
yürütülmesi, WOBO ticari ve/veya iş stratejilerinin planlanması ve icrası, WOBO
ve WOBO ile iş ilişkisi içerisinde olan ilgili kişilerin hukuki, teknik ve
ticari-iş güvenliğinin temini ile WOBO’nun sunduğu ürün ve hizmetlerin ilgili
kişilerin beğeni, kullanım alışkanlıkları ve ihtiyaçlarına göre
özelleştirilerek ilgili kişilere önerilmesi ve tanıtılması için gerekli olan
aktivitelerin planlanması ve icrası da dahil olmak üzere Kanun’un 5. ve 6.
maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları çerçevesinde
işlenmektedir. wobo tarafından kişisel verilerin işlenmesine ilişkin detaylı
bilgilere www.wobo.com.tr adresinde yer alan wobo
Tarafından 6698 sayılı Kanun Kapsamında Kişisel Verilerin İşlenmesi ve
Korunmasına ilişkin Politikadan ulaşılabilecektir.
3. Müşterilerin Açık
Rızası Doğrultusunda İşlenecek Kişisel Veriler ve İşleme Amaçları:
Kanun’un 5/2 ile 6/3 maddesinde
yer alan kişisel veri işleme şartlarının karşılanamadığı aşağıdaki durumlar
için wobo tarafından kişisel verilerin
işlenebilmesi için müşterilerin açık rızasının alınması gerekmektedir.
Bu kapsamda müşterilerin kişisel verileri;
müşterilere yönelik kampanyaların oluşturulması, çapraz satış yapılması, hedef
kitle belirlenmesi, Müşteri hareketlerinin takip edilerek kullanıcı deneyimini
artırıcı faaliyetlerin yürütülmesi ve wobo’ya ait internet sitesi ile mobil
uygulamanın işleyişinin geliştirilmesi ve Müşteri ihtiyaçlarına göre
kişiselleştirilmesi, doğrudan ve doğrudan olmayan pazarlama, kişiye özel
pazarlama ve yeniden pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi, kişiye özel
segmentasyon, hedefleme, analiz ve şirket içi raporlama faaliyetlerinin yürütülmesi,
pazar araştırmaları, müşteri memnuniyeti aktivitelerinin planlanması ve icrası
ile müşteri ilişkileri yönetimi süreçlerinin planlanması ve icrası amaçlarıyla
dahil olmak üzere wobo’nun ürün ve/veya hizmetlerinin satış ve pazarlama
süreçlerinin planlanması ve icrası, wobo’nun sunduğu ürün ve/veya hizmetlere
bağlılık oluşturulması ve/veya arttırılması süreçlerinin planlanması ve icrası
kapsamında Müşteri’nin vereceği onayı doğrultusunda işlenebilecek ve işbu
Aydınlatma ve Rıza Metninde belirtilen taraflarla paylaşılabilecektir.
4. Müşterilere Ait
Kişisel Verilerin Aktarımı:
Müşterilere ait
kişisel veriler, wobo tarafından sunulan ürün ve hizmetlerden ilgili kişileri
faydalandırmak için gerekli çalışmaların iş birimleri tarafından yapılması ve
ilgili iş süreçlerinin yürütülmesi, wobo tarafından yürütülen ticari
faaliyetlerin gerçekleştirilmesi için ilgili iş birimleri tarafından gerekli
çalışmaların yapılması ve buna bağlı iş süreçlerinin yürütülmesi, wobo’nun ticari ve/veya iş stratejilerinin planlanması
ve icrası, wobo’nun ve wobo ile iş ilişkisi içerisinde olan ilgili
kişilerin hukuki, teknik ve ticari-iş güvenliğinin temini ile wobo’nun sunduğu ürün ve hizmetlerin ilgili kişilerin
beğeni, kullanım alışkanlıkları ve ihtiyaçlarına göre özelleştirilerek ilgili
kişilere önerilmesi ve tanıtılması için gerekli olan aktivitelerin planlanması
ve icrası da dahil olmak üzere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen
kişisel veri işleme şartları ve amaçları çerçevesinde wobo bilgisayar, Şirket
yetkilileri, iştiraklerimiz, iş ortaklarımız, tedarikçilerimiz,
hissedarlarımız, kanunen yetkili kamu kurum ve kuruluşları ile özel kurumlar
ile paylaşılabilecektir.
5. Kişisel Verilerin
Toplanma Yöntemi ve Hukuki Sebebi:
Kişisel veriler,
müşterilerden elektronik ortamda toplanmaktadır. Yukarıda belirtilen hukuki
sebeplerle toplanan kişisel veriler Kanun’un 5. ve 6. maddelerinde ve bu
Aydınlatma ve Rıza Metninde belirtilen amaçlarla işlenebilmekte ve
aktarılabilmektedir.
6. Kişisel Veri Sahibi
Olarak Müşterilerin Hakları:
Kanun’un 11. maddesi uyarınca veri sahipleri;
➀ Kendileri ile ilgili kişisel veri işlenip işlenmediğini
öğrenme,
➁ Kişisel verileri işlenmişse buna ilişkin bilgi talep etme,
➂ Kişisel verilerin işlenme
amacını ve bunların amacına uygun kullanılıp
kullanılmadığını öğrenme,
➃ Yurt içinde veya yurt dışında kişisel verilerin aktarıldığı
üçüncü kişileri bilme,
➄ kişisel verilerin eksik veya
yanlış işlenmiş olması hâlinde bunların düzeltilmesini isteme ve
bu kapsamda yapılan işlemin kişisel verilerin
aktarıldığı üçüncü kişilere bildirilmesini isteme,
➅ Kanun ve ilgili diğer kanun hükümlerine
uygun olarak işlenmiş olmasına rağmen, işlenmesini gerektiren sebeplerin
ortadan kalkması hâlinde kişisel verilerin silinmesini veya yok edilmesini
isteme ve bu kapsamda yapılan işlemin kişisel verilerin aktarıldığı üçüncü
kişilere bildirilmesini isteme,
➆ İşlenen verilerin münhasıran otomatik sistemler vasıtasıyla
analiz edilmesi suretiyle kişinin kendisi aleyhine bir sonucun
ortaya çıkmasına itiraz etme ve
➇ Kişisel verilerin kanuna
aykırı olarak işlenmesi sebebiyle zarara uğraması hâlinde zararın
giderilmesini talep etme haklarına sahiptir.
Söz konusu hakların kullanımına ilişkin talepler, kişisel veri sahipleri tarafından www.wobo.com.tr adresinde yer alan WOBO Tarafından 6698 sayılı Kanun Kapsamında Kişisel Verilerin İşlenmesi ve Korunmasına ilişkin Politikada belirtilen yöntemlerle iletilebilecektir. wobo, söz konusu talepleri değerlendirerek 30 gün içerisinde sonuçlandıracaktır. Wobo’nun taleplere ilişkin olarak Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenen (varsa) ücret tarifesi üzerinden ücret talep etme hakkı saklıdır.
WOBO Tarafından 6698 Sayılı Kanun
Kapsamında Kişisel Verilerin İşlenmesi ve Korunmasına İlişkin Politika
Bölüm 1.
Politikanın Amacı ve Yürürlüğü
6698 Sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu (“Kanun”) 7
Nisan 2016 tarihinde yürürlüğe girmiştir. Kanun, kişisel verilerin “veri
sorumlusu” olarak sınıflandırılan ve kişisel verilerin işleme amaçlarını ve
vasıtalarını belirleyen, veri kayıt sisteminin kurulmasından ve yönetilmesinden
sorumlu olan gerçek veya tüzel kişilerce kişisel verilerin işlenmesine ilişkin
usul ve esasları ortaya koymaktadır.
Kanun kapsamında kişisel veriler “kimliği belirli veya
belirlenebilir gerçek kişiye ilişkin her türlü bilgi” olarak; işleme ise
“işitsel verilerin tamamen veya kısmen otomatik olan ya da herhangi bir veri
kayıt sisteminin parçası olmak kaydıyla otomatik olmayan yollarla elde
edilmesi, kaydedilmesi, depolanması, muhafaza edilmesi, değiştirilmesi, yeniden
düzenlenmesi, açıklanması, aktarılması, devralınması, elde edilebilir hâle
getirilmesi, sınıflandırılması ya da kullanılmasının engellenmesi gibi veriler
üzerinde gerçekleştirilen her türlü işlem” olarak tanımlanmıştır.
Kanun, diğer düzenlemelerinin yanı sıra, veri
sorumlularına, kişisel verilerin elde edilmesi sırasında kişisel verisi
işlenecek olan veri sahiplerini bilgilendirme / aydınlatma yükümlülüğü
getirmiştir. Kanun’un 10. maddesine göre veri sorumluları veri sahiplerini;
• Veri sorumlusunun ve varsa temsilcisinin kimliği,
• Kişisel verilerin hangi amaçla işleneceği,
• İşlenen kişisel verilerin kimlere ve hangi amaçla
aktarılabileceği,
• Kişisel veri toplamanın yöntemi ve hukuki sebebi,
• Kanun’un 11. maddesinde sayılan diğer hakları,
Konuların da bilgilendirmelidir.
İşbu doküman (“Politika”), Şirketimizin veri sorumlusu olarak kişisel verilerini işlediği gerçek kişilerin yukarıda belirtilen madde kapsamında aydınlatılması amacıyla kaleme alınmıştır. Bu Politikanın konusu Şirketimizin müşterileri, kurumsal müşterilerinin hissedarları, yetkilileri ve çalışanları, potansiyel müşterileri, iş ortaklarımızın ve tedarikçilerimizin hissedarları, yetkilileri ve çalışanları ile çalışan adaylarımız, Şirketimizde eskiden çalışanlar ve stajyerlerimiz ile Şirketimizden emekli olan kişiler, ziyaretçilerimiz, şirket yetkilileri ile hissedarlarımız, iş ortağı ve tedarikçi adaylarımız ve sair üçüncü kişiler olup çalışanlarımıza ilişkin kişisel verilerin işlenmesine ilişkin hususlar Kanun’a uygun şekilde çalışanlara sunulan ayrı bir politika metni kapsamında düzenlenmektedir. Bölüm 2. Kanun’un Kapsamı ve Şirketimizin Kanun’dan Doğan Hak ve Yükümlülükleri
I. Kişisel Verilerin İşlenmesine ilişkin Genel İlkeler
Kanun’un 4. maddesi uyarınca kişisel veriler, Kanun ve diğer
ilgili mevzuatta öngörülen usul ve esaslara uygun bir şekilde işlenmelidir. Bu
kapsamda veri sorumluları, yukarıda Bölüm 1’de belirtilen aydınlatma
yükümlülüğünün yerine getirilmesi dışında kişisel verilerin işlenmesi ile
ilgili olarak aşağıdaki genel ilkelere uymakla yükümlü kılınmıştır:
• Hukuka ve dürüstlük kurallarına uygun olma.
• Doğru ve gerektiğinde güncel olma.
• Belirli, açık ve meşru amaçlar için işlenme.
• İşlendikleri amaçla bağlantılı, sınırlı ve ölçülü olma.
• İlgili mevzuatta öngörülen veya işlendikleri amaç için gerekli olan süre kadar muhafaza edilme.
II. Kanun Kapsamında Kişisel Veri İşleme ve Paylaşım Amaçları
a-Kişisel Verilerin İşlenmesine ilişkin Amaçlar
Kanun uyarınca kişisel veriler, kural olarak veri
sahibinin açık rızası bulunmaksızın işlenememektedir. Bununla birlikte Kanun, 5
ve 6. maddeleri kapsamında kişisel veriler ve özel nitelikli kişisel veriler
bakımından açık rıza bulunmaksızın veri işlenebilecek birtakım durumları
belirlemiştir.
5. madde uyarınca kişisel veriler,
• Veri işlemenin kanunlarda açıkça öngörülmesi,
• Fiili imkânsızlık nedeniyle rızasını açıklayamayacak durumda
bulunan veya rızasına hukuki geçerlilik tanınmayan kişinin kendisinin ya da bir
başkasının hayatı veya beden bütünlüğünün korunması için ilgili verilerin
işlenmesinin zorunlu olması,
• Bir sözleşmenin kurulması veya ifasıyla doğrudan doğruya
ilgili olması kaydıyla, sözleşmenin taraflarına ait kişisel verilerin
işlenmesinin gerekli olması,
• Veri sorumlusunun hukuki yükümlülüğünü yerine getirebilmesi
için veri işlemenin zorunlu olması,
• Kişisel verilerin ilgili kişinin kendisi tarafından
alenileştirilmiş olması,
• Bir hakkın tesisi, kullanılması veya korunması için veri
işlemenin zorunlu olması,
• İlgili kişinin temel hak ve özgürlüklerine zarar vermemek
kaydıyla, veri sorumlusunun meşru menfaatleri için veri işlenmesinin zorunlu
olması,
Hallerinde veri sahibinin önceden alınmış açık rızası
bulunmasa dahi (gerekli aydınlatmanın yapılmış olması koşuluyla)
işlenebilecektir.
Öte yandan, Kanun, kişilerin ırkı, etnik kökeni, siyasi
düşüncesi, felsefi inancı, dini, mezhebi veya diğer inançları, kılık ve kıyafeti,
dernek, vakıf ya da sendika üyeliği, sağlığı, cinsel hayatı, ceza mahkûmiyeti
ve güvenlik tedbirleriyle ilgili verileri ile biyometrik ve genetik verileri
“özel nitelikli” veya “hassas” kişisel veri olarak tanımlamış ve bunların
işlenmesi için daha ağır şartlar öngörmüştür. Buna göre, özel nitelikli kişisel
veriler, veri sahibinden açık rıza alınmış bulunan haller dışında ancak
aşağıdaki koşullarda işlenebilecektir:
• Kişilerin ırkı, etnik kökeni, siyasi düşüncesi, felsefi
inancı, dini, mezhebi veya diğer inançları, kılık ve kıyafeti, dernek, vakıf ya
da sendika üyeliği, ceza mahkûmiyeti ve güvenlik tedbirleriyle ilgili verileri
ile biyometrik ve genetik verileri, kanunlarda öngörülen hâllerde
işlenebilecektir.
• Sağlık ve cinsel hayata ilişkin kişisel veriler, ancak kamu sağlığının korunması, koruyucu hekimlik, tıbbı teşhis, tedavi ve bakım hizmetlerinin yürütülmesi, sağlık hizmetleri ile finansmanının planlanması ve yönetimi amacıyla, sır saklama yükümlülüğü altında bulunan kişiler veya yetkili kurum ve kuruluşlar tarafından işlenebilecektir.
b-Kişisel Verilerin Paylaşımına ilişkin Amaçlar
Veri işlemeye uygun şekilde, kişisel verilerin üçüncü bir
tarafla paylaşılması (aktarım) da ilgilli veri sahibinden bu doğrultuda açık
rıza alınmış olmasına tabi kılınmıştır. Ancak Kanun’un 8. maddesine göre veri
işlemeye izin verilen şartlarda veri aktarımı da gerçekleştirilebilmekte olup
bu doğrultuda yukarıda Bölüm 2.II.a’da belirtilen şartların varlığı halinde
veri sahibinin rızası bulunmasa dahi kişisel veri veya özel nitelikli kişisel
veri aktarımı yapılabilecektir.
Kanun, kişisel verilerin üçüncü taraflara aktarımı ile
ilgili olarak yurtdışına aktarımı özel koşullara bağlamıştır. Buna göre,
kişisel veriler;
• Veri sahibinin açık rızasının bulunması halinde, veya
• Veri sahibinin açık rızası bulunmadığı ancak yukarıda
belirtilen diğer şartlardan bir veya birkaçının karşılandığı hallerde;
Verilerin aktarıldığı ülkede yeterli koruma bulunması ve,
Verilerin aktarıldığı ülkede yeterli koruma bulunmaması durumunda veri sorumlusunun ilgili yabancı ülkedeki veri sorumlusu ile birlikte yeterli korumayı yazılı olarak taahhüt etmesi ve Kişisel Verileri Koruma Kurulu’nun izninin alınması kaydı ile yurtdışına aktarılabilmektedir.
III-Kanun Kapsamı Dışında Kalan Haller
Kanun’un 28. maddesi uyarınca aşağıdaki durumlarda Kanun
uygulanmayacaktır:
• Kişisel verilerin, üçüncü kişilere verilmemek ve veri
güvenliğine ilişkin yükümlülüklere uyulmak kaydıyla gerçek kişiler tarafından
tamamen kendisiyle veya aynı konutta yaşayan aile fertleriyle ilgili
faaliyetler kapsamında işlenmesi.
• Kişisel verilerin resmi istatistik ile anonim hâle getirilmek
suretiyle araştırma, planlama ve istatistik gibi amaçlarla işlenmesi.
• Kişisel verilerin millî savunmayı, millî güvenliği, kamu
güvenliğini, kamu düzenini, ekonomik güvenliği, özel hayatın gizliliğini veya
kişilik haklarını ihlal etmemek ya da suç teşkil etmemek kaydıyla, sanat,
tarih, edebiyat veya bilimsel amaçlarla ya da ifade özgürlüğü kapsamında
işlenmesi.
• Kişisel verilerin millî savunmayı, millî güvenliği, kamu
güvenliğini, kamu düzenini veya ekonomik güvenliği sağlamaya yönelik olarak
kanunla görev ve yetki verilmiş kamu kurum ve kuruluşları tarafından yürütülen
önleyici, koruyucu ve istihbari faaliyetler kapsamında işlenmesi.
• Kişisel verilerin soruşturma, kovuşturma, yargılama veya infaz işlemlerine ilişkin olarak yargı makamları veya infaz mercileri tarafından işlenmesi.
Bölüm 3. Kişisel Verilerin Şirketimiz Tarafından İşlenmesi
I-Şirketimiz Tarafından İşlenen Kişisel Verilerin
Kategorizasyonu
Şirketimiz tarafından kişisel veriler, aşağıda tanımlı
kategoriler altında işlenmektedir. Veri Kategorisi ve Kişisel Veri
Kategorizasyonu Açıklamaları aşağıdadır:
Kimlik Bilgisi : Ehliyet, nüfus cüzdanı,
ikametgâh, pasaport, avukatlık kimliği, evlilik cüzdanı gibi dokümanlarda yer
alan bilgiler (örn. TCKN, pasaport no., nüfus cüzdanı seri no., ad-doyad,
fotoğraf, doğum yeri, doğum tarihi, yaş, nüfusa kayıtlı olduğu yer, vukuatlı
nüfus cüzdanı örneği)
İletişim Bilgisi: Kişiyle iletişim kurulması
amacıyla kullanılan bilgiler (örn. e-mail adresi, telefon numarası, cep
telefonu numarası, adres)
Lokasyon Verisi: Veri sahibinin konumunu
tespit etmeye yarayan veriler (örn. araç kullanımı sırasında edinilen lokasyon
verileri)
Müşteri Bilgisi: Ürün ve hizmetlerimizden
faydalanan müşterilere ait bilgiler (örn. müşteri no, meslek bilgisi, vb.)
Müşteri İşlem Bilgisi: Ürün ve hizmetlerimizden
faydalanan müşteriler tarafından gerçekleştirilen her türlü işleme ilişkin
bilgiler (örn. talep ve talimatlar, sipariş ve sepet bilgileri, vb.)
Fiziksel Mekân Güvenlik Bilgisi: Fiziksel
mekana girişte, fiziksel mekanın içerisinde kalış sırasında alınan kayıtlar ve
belgelere ilişkin kişisel veriler (giriş çıkış logları, ziyaret bilgileri,
kamera kayıtları vb.)
İşlem Güvenliği Bilgisi: Şirketimiz ve ilgili
tarafların teknik, idari, hukuki ve ticari güvenliğini sağlamak amacıyla
işlenen kişisel veriler (örn. kişisel veri sahibiyle ilişkilendirilen işlem ile
o kişiyi eşleştirmeye ve kişinin o işlemi yapmaya yetkili olduğunu gösteren
Internet sitesi şifre ve parola gibi bilgiler)
Risk Yönetimi Bilgisi: Şirketimizin
ticari, teknik ve idari risklerini yönetebilmek için işlenen kişisel veriler
(örn. IP adresi, Mac ID vb. kayıtlar)
Finansal Bilgi: Kişisel
veri sahibi ile mevcut hukuki ilişkinin tipine göre yaratılan her türlü
finansal sonucu gösteren bilgi, belge ve kayıtlar kapsamındaki kişisel veriler
(Örneğin: veri sahibinin yapmış olduğu işlemlerin finansal sonucunu gösteren
bilgiler, kredi tutarı, kart bilgisi, kredi ödemeleri, ödenecek faiz tutarı ve
oranı, borç bakiyesi, alacak bakiyesi vb.)
Özlük Bilgisi: Şirket’in
tedarikçilerinin çalışanlarının özlük haklarının oluşmasına temel olan kişisel
veriler (kanunen özlük dosyasına girmesi gereken her türlü bilgi ve belge)
Çalışan Adayı Bilgisi: Şirketimiz
nezdinde iş başvurusu yapmak üzere bilgilerini paylaşan veri sahiplerine ait,
başvuru değerlendirme sürecinde kullanılan kişisel veriler (örn. özgeçmiş,
mülakat notları, kişilik testleri sonuçları vb.)
Çalışan İşlem Bilgisi: Şirket’in tedarikçi
çalışanlarının işle ilgili gerçekleştirdiği her türlü işleme ilişkin kişisel
veriler (örn. işe giriş-çıkış kayıtları, iş seyahatleri, katıldığı toplantılara
ilişkin bilgiler, güvenlik sorgusu, mail trafikleri izleme bilgisi, araç
kullanım bilgisi, şirket kartı harcama bilgisi)
Çalışan Performans ve Kariyer Gelişim Bilgisi: Şirket’in
tedarikçi çalışanlarının performanslarının ölçülmesi ve kariyer gelişimlerinin
insan kaynakları politikaları kapsamında planlanması ve yürütülmesi amacıyla
işlenen kişisel veriler (örn. performans değerlendirme raporları, mülakat
sonuçları, kariyer gelişimine yönelik eğitimler)
Yan Haklar ve Menfaatler Bilgisi: Şirket’in
tedarikçi çalışanlarına sunulan yan hak ve menfaatlerinin takibinin yapılması
ve tedarikçi çalışanlarının bunlardan faydalandırılmasına yönelik işlenen
kişisel veriler (örn. özel sağlık sigortası, araç tahsisi)
Pazarlama Bilgisi: Şirketimiz tarafından
pazarlama faaliyetlerinde kullanılacak veriler (örn. pazarlama amacıyla kullanılmak
üzere toplanan kişinin alışkanlıkları, beğenilerini gösteren raporlar ve
değerlendirmeler, hedefleme bilgileri, cookie kayıtları, veri zenginleştirme
faaliyetleri)
Hukuki İşlem ve Uyum Bilgisi: Hukuki alacak ve
hakların tespiti ve takibi ile borç ve kanuni yükümlülüklerin ifası amacıyla
işlenen kişisel veriler (örn. mahkeme ve idari merci kararı gibi belgelerde yer
alan veriler)
Denetim ve Teftiş Bilgisi: Bilgisi Şirketimizin
kanuni yükümlülükleri ve şirket politikalarına uyumu kapsamında işlenen kişisel
veriler (örn. denetim ve teftiş raporları, ilgili görüşme kayıtları ve benzeri
kayıtlar)
Özel Nitelikli Kişisel Veri: Kişilerin ırkı,
etnik kökeni, siyasi düşüncesi, felsefi inancı, dini, mezhebi veya diğer
inançları, kılık ve kıyafeti, dernek, vakıf ya da sendika üyeliği, sağlığı,
cinsel hayatı, ceza mahkûmiyeti ve güvenlik tedbirleriyle ilgili verileri ile
biyometrik ve genetik verileri
Talep/Şikayet Yönetimi Bilgisi: Şirketimize
yöneltilmiş olan her türlü talep veya şikayetin alınması ve değerlendirilmesine
ilişkin kişisel veriler (örn. Şirket’e yönelik talep ve şikayetler, bunlarla
ilgili kayıt ve raporlar)
Görsel ve İşitsel Veri: Kişisel veri sahibiyle ilişkilendirilen görsel ve işitsel kayıtlar (örn. fotoğraflar, kamera kayıtları ve ses kayıtları)
II-Kişisel Verilerin Şirketimiz Tarafından İşlenme Amaçları
Şirketimiz, yukarıda belirtilen kapsamda kişisel verileri aşağıdaki
amaçlarla işlemektedir:
• Bilgi güvenliği süreçlerinin planlanması, denetimi ve icrası
• Bilgi teknolojileri alt yapısının oluşturulması ve yönetilmesi
• Çalışanlar için yan haklar ve menfaatlerin planlanması ve
icrası
• Çalışanlara yönelik kurumsal iletişim ve/veya çalışanların
katılım sağladığı kurumsal sosyal sorumluluk ve/veya sivil toplum kuruluşları
faaliyetlerinin planlanması ve/veya icrası
• Çalışanların bilgiye erişim yetkilerinin planlanması ve icrası
• Çalışanların iş faaliyetlerinin takibi ve/veya denetimi
• Finans ve/veya muhasebe işlerinin takibi
• Hukuk işlerinin takibi
• İnsan kaynakları süreçlerinin planlanması
• İş faaliyetlerinin etkinlik/verimlilik ve/veya yerindelik
analizlerinin gerçekleştirilmesi faaliyetlerinin planlanması ve/veya icrası
• İş faaliyetlerinin planlanması ve icrası
• İş ortakları ve/veya tedarikçilerin bilgiye erişim
yetkilerinin planlanması ve icrası
• İş ortakları ve/veya tedarikçilerle olan ilişkilerin yönetimi
• İş sağlığı ve/veya güvenliği süreçlerinin planlanması ve/veya
icrası
• İş sürekliliğinin sağlanması faaliyetlerinin planlanması
ve/veya icrası
• Kurumsal iletişim faaliyetlerinin planlanması ve icrası
• Kurumsal yönetim faaliyetlerin planlanması ve icrası
• Lojistik faaliyetlerinin planlanması ve icrası
• Müşteri ilişkileri yönetimi süreçlerinin planlanması ve icrası
• Müşteri memnuniyeti aktivitelerinin planlanması ve/veya icrası
• Müşteri talep ve/veya şikayetlerinin takibi
• Personel temin süreçlerinin yürütülmesi
• Şirket çalışanları için iş akdi ve/veya mevzuattan kaynaklı
yükümlülüklerin yerine getirilmesi
• Şirket denetim faaliyetlerinin planlanması ve icrası.