Mesafeli Satış Sözleşmesi
MADDE 1- TARAFLAR
1.1. SATICI:
1.2- ALICI:
Adı Soyadı/Ünvanı : -
Adresi : -
Telefon : -
Email : -
MADDE 2- KONU
İşbu sözleşmenin konusu,
ALICI'nın www.wobo.com.tr internet sitesinden elektronik ortamda siparişini
yaptığı aşağıda nitelikleri ve satış fiyatı belirtilen ürünün satışı ve teslimi
ile ilgili olarak 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanun hükümleri
gereğince tarafların hak ve yükümlülüklerinin saptanmasıdır.
MADDE 3- SÖZLEŞME KONUSU ÜRÜN
Ürünlerin Cinsi ve Türü, Miktarı,
Marka/Modeli, Rengi ve Satış Bedeli ve Teslimat Bilgileri aşağıda belirtildiği
gibidir.
3.1- Ürünlerin Cinsi ve türü,
Miktarı, Marka/Modeli, Rengi, Vergiler Dahil Satış Bedeli (adet x birim fiyat
olarak) aşağıda belirtildiği gibidir.
-
3.2- Ödeme Şekli : -
3.3- Diğer yandan vadeli
satışların sadece Bankalara ait kredi kartları ile yapılması nedeniyle, alıcı,
ilgili faiz oranlarını ve temerrüt faizi ile ilgili bilgileri bankasından
ayrıca teyit edeceğini, yürürlükte bulunan mevzuat hükümleri gereğince faiz ve
temerrüt faizi ile ilgili hükümlerin Banka ve alıcı arasındaki kredi kartı
sözleşmesi kapsamında uygulanacağını kabul, beyan ve taahhüt eder.
İade Prosedürü:
a)Kredi kartına İade Prosedürü:
Alıcının cayma hakkını kullandığı
durumlarda ya da siparişe konu olan ürünün çeşitli sebeplerle tedarik
edilememesi veya Hakem heyeti kararları ile Tüketiciye bedel iadesine karar
verilen durumlarda ,alışveriş kredi kartı ile ve taksitli olarak yapılmışsa,
kredi kartına iade prosedürü aşağıda belirtilmiştir:
ALICI ürünü kaç taksit ile
aldıysa Banka müşteriye geri ödemesini taksitle yapmaktadır. SATICI bankaya
ürün bedelinin tamamını tek seferde ödedikten sonra ,Banka poslarından yapılan
taksitli harcamaların ALICI’nın kredi kartına iadesi durumunda,konuya müdahil
tarafların mağdur duruma düşmemesi için talep edilen iade tutarları,yine
taksitli olarak hamil taraf hesaplarına Banka tarafından aktarılır. ALICI’nın
satış iptaline kadar ödemiş olduğu taksit tutarları ,eğer iade tarihi ile
kartın hesap kesim tarihleri çakışmazsa her ay karta 1 iade yansıyacak ve
müşteri iade öncesinde ödemiş olduğu taksitleri satışın taksitleri bittikten
sonra , iade öncesinde ödemiş olduğu taksitleri sayısı kadar ay daha alacak ve
mevcut borçlarından düşmüş olacaktır.
Kart ile alınmış mal ve hizmetin
iadesi durumunda SATICI, Banka ile yapmış olduğu sözleşme gereği ALICI’ya nakit
para ile ödeme yapamaz.Üye işyeri yani SATICI, bir iade işlemi sözkonusu
olduğunda ilgili yazılım aracılığı ile iadesini yapacak olup,Üye işyeri yani
ALICI ilgili tutarı Bankaya nakden veya mahsuben ödemekle yükümlü olduğundan
yukarıda anlatmış olduğumuz prosedür gereğince ALICI’ya nakit olarak ödeme
yapılamamaktadır. Kredi kartına iade , SATICI’nın Bankaya bedeli tek seferde
ödemesinden sonra ,Banka tarafından yukarıdaki prosedür gereğince yapılacaktır.
ALICI, bu prosedürü okuduğunu ve
kabul ettiğini kabul ve taahhüd eder.
B) Kapıdan Ödeme ile Havale/EFT
Ödeme Seçeneklerinde İade Prosedürü
Kapıdan ödeme ile havale/EFT
ödeme seçeneklerinde iade Tüketiciden banka hesap bilgileri istenerek,
Tüketicinin belirttiği hesaba (hesabın fatura adresindeki kişinin adına veya
kullanıcı üyenin adına olması şarttır) havale ve EFT şeklinde yapılacaktır.
3.4- Teslimat Şekli ve Adresi :
Teslim Edilecek Kişi/Kuruluş : -
Teslimat Adresi : -
Fatura Adresi : -
Teslimat kargo şirketi aracılığı
ile Alıcının yukarıda belirtilen adresinde elden teslim edilecektir. Teslim
anında alıcının adresinde bulunmaması durumunda dahi SATICI edimini tam ve
eksiksiz olarak yerine getirmiş olarak kabul edilecektir. Bu nedenle, alıcının
ürünü geç teslim almasından kaynaklanan her türlü zarar ile ürünün kargo
şirketinde beklemiş olması ve/veya kargonun SATICI'ya geri iade edilmesinden
dolayı da oluşan giderler de ALICI'ya aittir.
Kargo Ücreti : - TL olup, kargo
fiyatı sipariş toplam tutarına eklenmekte ve müşteri tarafından ödenmektedir.
Ürün bedeline dahil değildir.
MADDE 4- GENEL HÜKÜMLER
4.1- ALICI, www.wobo.com.tr internet
sitesinde sözleşme konusu ürünün temel nitelikleri, satış fiyatı ve ödeme şekli
ile teslimata ilişkin ön bilgileri okuyup bilgi sahibi olduğunu ve elektronik
ortamda gerekli teyidi verdiğini beyan eder.
4.2- Sözleşme konusu ürün, yasal
30 günlük süreyi aşmamak koşulu ile her bir ürün için ALICI'nın yerleşim
yerinin uzaklığına bağlı olarak internet sitesinde ön bilgiler içinde açıklanan
süre içinde ALICI veya gösterdiği adresteki kişi/kuruluşa teslim edilir.
4.3- Sözleşme konusu ürün,
ALICI'dan başka bir kişi/kuruluşa teslim edilecek ise, teslim edilecek
kişi/kuruluşun teslimatı kabul etmemesinden SATICI sorumlu tutulamaz.
4.4- SATICI, sözleşme konusu
ürünün sağlam, eksiksiz, siparişte belirtilen niteliklere uygun ve varsa
garanti belgeleri ve kullanım kılavuzları ile teslim edilmesinden sorumludur.
4.5- Sözleşme konusu ürünün
teslimatı için işbu sözleşmenin imzalı nüshasının SATICI'ya ulaştırılmış olması
ve bedelinin ALICI'nın tercih ettiği ödeme şekli ile ödenmiş olması şarttır.
Herhangi bir nedenle ürün bedeli ödenmez veya banka kayıtlarında iptal edilir
ise, SATICI ürünün teslimi yükümlülüğünden kurtulmuş kabul edilir.
4.6- Ürünün tesliminden sonra
ALICI'ya ait kredi kartının ALICI'nın kusurundan kaynaklanmayan bir şekilde
yetkisiz kişilerce haksız veya hukuka aykırı olarak kullanılması nedeni ile
ilgili banka veya finans kuruluşu ürün bedelini SATICI'ya ödememesi halinde,
ALICI'nın kendisine teslim edilmiş olması kaydıyla ürünün 3 gün içinde
SATICI'ya gönderilmesi zorunludur. Bu takdirde nakliye giderleri ALICI'ya
aittir.
4.7- SATICI mücbir sebepler veya
nakliyeyi engelleyen hava muhalefeti, ulaşımın kesilmesi gibi olağanüstü
durumlar nedeni ile sözleşme konusu ürünü süresi içinde teslim edemez ise,
durumu ALICI'ya bildirmekle yükümlüdür. Bu takdirde ALICI siparişin iptal
edilmesini, sözleşme konusu ürünün varsa emsali ile değiştirilmesini, ve/veya
teslimat süresinin engelleyici durumun ortadan kalkmasına kadar ertelenmesi
haklarından birini kullanabilir. ALICI'nın siparişi iptal etmesi halinde ödediği
tutar 10 gün içinde kendisine nakten ve defaten ödenir.
4.8- Garanti belgesi ile satılan
ürünlerden olan veya olmayan ürünlerin arızalı veya bozuk olanlar, garanti
şartları içinde gerekli onarımın yapılması için SATICI'ya gönderilebilir, bu
takdirde kargo giderleri SATICI tarafından karşılanacaktır.
Madde 5- CAYMA HAKKI
Tüketici (ALICI), 14 (ondört) gün
içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin
sözleşmeden cayma hakkına sahiptir. Cayma hakkı süresi, hizmet ifasına ilişkin
sözleşmelerde sözleşmenin kurulduğu gün; mal teslimine ilişkin sözleşmelerde
ise tüketicinin veya tüketici tarafından belirlenen üçüncü kişinin malı teslim
aldığı gün başlar. Ancak tüketici, sözleşmenin kurulmasından malın teslimine
kadar olan süre içinde de cayma hakkını kullanabilir. Cayma hakkı süresinin
belirlenmesinde;
a) Tek sipariş konusu olup ayrı
ayrı teslim edilen mallarda, tüketicinin veya tüketici tarafından belirlenen
üçüncü kişinin son malı teslim aldığı gün,
b) Birden fazla parçadan oluşan mallarda,
tüketicinin veya tüketici tarafından belirlenen üçüncü kişinin son parçayı
teslim aldığı gün,
c) Belirli bir süre boyunca malın
düzenli tesliminin yapıldığı sözleşmelerde, tüketicinin veya tüketici
tarafından belirlenen üçüncü kişinin ilk malı teslim aldığı gün esas alınır.
Cayma bildiriminizi, cayma hakkı süresi dolmadan info@wobo.com.tr e-posta
adresine iletebilirsiniz. Cayma hakkınız kapsamında öngörülen taşıyıcı
anlaşmalı kargo firmasıdır.
Tüketici aşağıdaki sözleşmelerde
cayma hakkını kullanamaz:
a) Fiyatı finansal piyasalardaki
dalgalanmalara bağlı olarak değişen ve SATICI veya sağlayıcının kontrolünde
olmayan mal veya hizmetlere ilişkin sözleşmeler.
b) Tüketicinin istekleri veya
kişisel ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanan mallara ilişkin sözleşmeler.
c) Çabuk bozulabilen veya son
kullanma tarihi geçebilecek malların teslimine ilişkin sözleşmeler.
ç) Tesliminden sonra ambalaj,
bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olan mallardan; iadesi
sağlık ve hijyen açısından uygun olmayanların teslimine ilişkin sözleşmeler.
d) Tesliminden sonra başka
ürünlerle karışan ve doğası gereği ayrıştırılması mümkün olmayan mallara
ilişkin sözleşmeler.
e) Malın tesliminden sonra
ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olması halinde
maddi ortamda sunulan kitap, dijital içerik ve bilgisayar sarf malzemelerine
ilişkin sözleşmeler.
f) Abonelik sözleşmesi kapsamında
sağlananlar dışında, gazete ve dergi gibi süreli yayınların teslimine ilişkin
sözleşmeler.
g) Belirli bir tarihte veya
dönemde yapılması gereken, konaklama, eşya taşıma, araba kiralama,
yiyecek-içecek tedariki ve eğlence veya dinlenme amacıyla yapılan boş zamanın
değerlendirilmesine ilişkin sözleşmeler.
ğ) Elektronik ortamda anında ifa
edilen hizmetler veya tüketiciye anında teslim edilen gayri maddi mallara
ilişkin sözleşmeler.
h) Cayma hakkı süresi sona
ermeden önce, tüketicinin onayı ile ifasına başlanan hizmetlere ilişkin
sözleşmeler.
Aşağıdaki ürünlerin iade
edilebilmesi, ürünün ambalajının açılmamış, bozulmamış ve ürünün kullanılmamış
ve denenmemiş olması şartına bağlıdır.
- Her türlü Kozmetik Ürün
- İç Giyim Ürünleri
- Her Türlü Kişisel Bakım Ürünü
- Her türlü yazılım ve programlar
- DVD, VCD, CD ve kasetler
- Bilgisayar ve kırtasiye sarf
malzemeleri (toner, kartuş, şerit v.b)
MADDE 6- TEMERRÜT HÜKÜMLERİ
Tarafların işbu sözleşmeden
kaynaklarından edimlerini yerine getirmemesi durumunda Borçlar Kanunu'nun …..
maddesinde yer alan Borçlunun Temerrüdü hükümleri uygulanacaktır. Temerrüt
durumlarında, herhangi bir tarafın edimlerini süresi içinde yerine getirmemesi
durumunda diğer taraf söz konusu edimin yerine getirilmesi için edimini yerine
getirmeyen tarafa 7 günlük süre verecektir. Bu süre zarfında da yerine
getirilmesi durumunda edimini yerine getirmeyen taraf mütemerrit olarak
addolunacak ve alacaklı edimin ifasını talep etmek suretiyle malın teslimini,
ve/veya sözleşmenin feshini ve bedelin iadesini talep etme hakkına sahiptir.
Mesafeli Sözleşmeler Hakkında
Yönetmeliğin 9.maddesinin son fıkrası gereğince satıcı wobo.com.tr, sipariş
konusu mal veya hizmetin yerine getirilmesinin imkansızlaştığı ileri sürerek
(tedarikçi Firmadan ürünün hiçbir şekilde tedarik edilememesi durumu) ,sözleşme
konusu yükümlülüklerini yerine getiremiyorsa ,bu durumu sözleşmeden doğan ifa
yükümlülüğünün süresi dolmadan tüketiciye bildirmeyi taahhüd eder. Bu durumda ,
SATICI sözleşmeyi derhal fesih etme hakkına haiz olup, Müşterinin sipariş
verdiği ürünün bedelini ve varsa borç altına sokan tüm belgeleri geri iade
edeceğini taahhüd eder.
MADDE 7- UYUŞMAZLIK VE YETKİLİ
MAHKEME
İşbu sözleşmeden doğan
uyuşmazlıklarda doğrudan yerleşim yerinizin bulunduğu veya tüketici işleminin
yapıldığı yerdeki Tüketici Sorunları Hakem Heyeti veya Tüketici Mahkemesi
yetkilidir (Gümrük ve Ticaret Bakanlığı tarafından her yıl Aralık ayında
belirlenen parasal sınırlar dâhilinde 2017 yılı için Tüketici Hakem
Heyetlerinin uyuşmazlıklara bakmakla görevli ve yetkili olmalarına ilişkin
parasal sınırlar; ilçe tüketici hakem heyetleri için üst parasal sınır 2.400
Türk Lirası, Büyükşehir statüsünde olan illerdeki il tüketici hakem heyetleri
için parasal sınır 2.400 Türk Lirası ile 3.610 Türk Lirası arası, Büyükşehir
statüsünde olmayan illerin merkezlerindeki il tüketici hakem heyetleri için üst
parasal sınır 3.610 Türk Lirası, Büyükşehir statüsünde olmayan illere bağlı
ilçelerdeki il tüketici hakem heyetleri için parasal sınır 2.400 Türk Lirası
ile 3.610 Türk Lirası arası olarak tespit edilmiştir).
Siparişin gerçekleşmesi durumunda
ALICI işbu sözleşmenin tüm koşullarını kabul etmiş sayılır.
SATICI : WOBO BİLGİSAYAR DIŞ
TİCARET SANAYİ VE TİCARET LİMİTED ŞİRKETİ
ALICI : -
Tarih : -